Cum arunca guvernul bani pe site-uri

realizare site-uri

Stimularea de realizare site-uri va fi finanțată din bani dați de guvernul României, aflu dintr-o știre publicată în Startup Cafe. Adică, se spune în site-ul respectiv, guvernul vrea să demareze un program național multianual de internaționalizare a afacerilor. Ar fi excelentă treaba asta, iar cel puțin la prima vedere așa arată. Mă rog, cred că încă se discută la greu, s-ar putea ca să nu se mai demareze și să nu se mai dea nimic. Mai vorbim peste un an.

Firmele mici și mijlocii din România vor putea beneficia de fonduri nerambursabile în sumă totală de maxim 50.000 de lei. Cu condiția derulării unor activități de internaționalizare a afacerilor. Adică să meargă pe la târguri și expoziții, să-și investească în realizare site-uri, chestii din astea. Ideea n-ar fi rea, doar că e inutilă din punct de vedere al banilor dați pe realizarea de site-uri. Mai departe explic de ce.

Nu e vorba că nu prea ai ce să faci cu 11.000 de euro, nu te prea poți promova în exterior cu ei. Dar nu despre apetitul de expoziții peste hotare vreau să vorbesc.

Bani pentru realizare site-uri nu și pentru promovare

Din cei 50.000 pe care-i alocă, guvernul va deconta celtuieli de 10.000 de lei pentru realizarea de site-uri. Aveți o firmă care activează în sfera producției de bunuri? Înscrieți-vă în program și dacă aveți baftă obțineți cam 2200 de euro să comandați un site. Va trebui însă să-l țineți activ măcar un an de la data creării lui.

S-ar putea spune că sunt cârcotaș, că dau din gură și că nimic nu-mi convine, dar promovarea unui site este foarte importantă. Pot spune cu siguranță că promovarea site-urilor este în general mai scumpă decât realizarea paginilor web. De ce? Simplu. Să ai site este ca și cum ai avea un magazin în care bagi marfă dar nu știe nimeni. Dacă nu promovezi magazinul (site-ul) acesta va muri, va ajunge ca o piatră de moară de gâtul proprietarului.

Cheltuielile de întreținere a unui magazin tradițional nu sunt niciodată de neglijat: curent electric, chirie, salarii… La magazinele online este cam la fel. Însă promovarea costă foarte mult. Iar dacă nu se investesc bani în promovarea site-urilor… cheltuielile de până atunci sunt bani aruncați! Absolut și spun foarte sigur pe mine asta!

promovare site-uri articole

UE a acordat și ea finanțări pentru site-uri. Bani pierduți

Pot să indic cu certitudine câteva exemple de realizare site-uri din fonduri UE. Unele le-am făcut chiar eu. Proprietarii respectivelor afaceri și-au făcut site-uri pentru că așa se obținea finanțarea. Dar după ce și-au luat banii, au pus proiectul pe picioare, site-urile au fost ultima grijă. Ori partea aceea din fondurile UE acordate pentru site sunt pur și simplu bani irosiți. Pentru că site-ul nu contează pentru cel care a aplicat și a obținut finanțarea. L-a făcut să fie făcut

Mergând mai departe, banii dați pentru realizare site-uri, fără a impune măcar obligativitatea parțială a promovării lor nu și-au produs efectele pentru beneficiar. În sensul că site-ul tocmai pentru asta se face, ca să te promovezi, să obții contracte, comenzi…

Antreprenorii români nu sunt încrezători în mediul online și nu-și fac promovare pe internet. Sau o fac așa cum știu ei. Nu acceptă sfaturi și nu se înregimentează în proiecte de promovare, sunt convinși că toată lumea vrea să-i fure. Parțial adevărat. Mai departe veți vedea de ce. Opinia mea.

administrare site-uri

Spațiul online românesc: diletantism și hoție

Antreprenorii români se tem să nu fie furați pe internet. Se tem pentru că și ei, la rândul lor, fură în online. Deci își privesc partenerii de pe internet ca pe niște potențiali hoți. Hoția în spațiul online românesc nu constă neapărat într-un bun fizic. Hoție se cheamă și când pui produsele altuia pe site-ul tău. Cunosc zeci de cazuri…

Hoție se cheamă și când pui texte și imagini în site-ul tău nesocotind drepturile de autor.

Cei care lucrează pe net o fac în general la negru. Ei nu sunt doar o concurență neloială, ci și o sursă de veșnice neplăceri. Ori, în aceste condiții, când aproape toată lumea fură pe internetul românesc, când fiecare hoț vede în cel cu care discută ori o altă victimă ori un alt hoț, ce așteptări am putea avea!?

România e pe ultimul loc la promovarea online

O statistică a Eurostat și publicată în Manager.ro mai pe la începutul anului spunea clar că românii sunt pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește promovarea afacerilor în mediul online. Studiul respectiv nu spunea și de ce nu prea merge treaba de realizare site-uri. Vă spun eu de ce, nu e vorba doar de impresia de hoție de mai sus.

Românii mici și mijlocii care-și fac un site de promovare o fac pentru că știu că doar așa pot ieși în față. Doar prin intenet pot pătrunde în piața occidentală. Dar, atenție, își fac doar site-ul de promovare, nu fac și promovarea site-ului! Cunosc nenumărate cazuri în care proprietarii de site-uri așteptau ca treaba să meargă de la sine.

Pot să dau exemple nenumărate de oameni dezamăgiți, că nu merge, că sunt bani aruncați. Că e pentru alții nu pentru noi, etc.! Sau web designeri fără niciun scrupul care iau banii și pleacă. Și câte și mai câte mizerii și hoții…

Tocmai de aceea cred și susțin că guvernul, dacă i-ar păsa de ce se întâmplă în țara asta, ar trebui să bage bani în educație. Și nu doar în educația mediului online. Și ar trebui ca însăși guvernul să fie imaculat. Asta ne lipsește, educație și cinste. Căci hoție și impostură avem din belșug.